Är ditt barn emo?

Jag har läst aftonbladets artikel, från i torsdags, om olika ungdomskulturer. Den var tydligen menad som en guide till föräldrar, så att de vet vad deras barn har för stil och vad det innebär helt enkelt.. Kan inte annat än skratta åt den. Har föräldrar verkligen så dålig koll på sina barn? Är tveksam till det, men det är inte det jag tänkte ta upp huvudsakligen i det här inlägget, utan det är "emos" och "fjortisar".

Jag minns inte hur många gånger jag har pratat, eller till och med skrivit krönikor, om det här ämnet. Det verkar ständigt vara aktuellt, men det kanske inte är så konstigt med ett samhälle där man inte kan acceptera de som inte följer idealet..

Vad är det för fel på människor som har klädstilen fashion core egentligen? Inget! Några av de bästa stunderna, i mitt liv, har varit när jag varit tillsammans med några underbara personer som, av allmänheten, skulle kallas "emos". Har dessutom blivit kallad "emo" ett antal gånger själv. Varför kan man inte bara hålla sina åsikter för sig själv? -.-

"Emos" är hatade av många, oftast på grund av fördomar, men främst av så kallade "fjortisar" har jag upplevt det som. Men å andra sidan är "fjortisar" också hatade av "emos". Betyder det att det går jämt upp? Är det meningen att motsatser ska ogilla varandra?

Tycker själv inte om "fjortisar" särskilt mycket, men det är för att jag har svårt att umgås med dem.. Jag har svårt för människor, som sätter utseendet i första hand, i allmänhet och (tyvärr?) räknas "fjortisar" oftast in i den gruppen. Men jag har, som sagt, bildat mig en egen uppfattning istället för att följa strömmen, och tycka som alla andra, och det tycker jag att ni också ska göra..

Kram! //Milly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0