Tim Burton & Johnny Depp <3

Är ensam hemma, med katterna och hunden, för tillfället.. Väntar på att brorsan ska komma, vilket lär dröja.. Och sätter ihop en lista med filmer som jag tycker ska ses på kommande filmkväll - typ nästa vecka? (a) ^_^

Är helt inne på Tim Burton-filmer! Och Johnny Depp "förstås".. ;) Favorit "filmskaparen" och favoritskådespelaren har ju som tur är samarbetat en del, så det finns lite att välja på.. ^^

Har lite beslutsångest dock.. För man orkar ju inte se hur många filmer, efter varandra, som helst och om man skulle se alla Tim Burton-filmer, som Depp är med i (som röst eller rollinnehavare), efter varandra, så blir det 10 timmar och 45 minuter! :S Plus att jag vill se The Nightmare Before Christmas också, som är 76 minuter lång. x)


Edward Scissorhands - 1990 - 105 min

The Nightmare Before Christmas - 1993 - 76 min

Ed Wood - 1994 - 127 min

Sleepy Hollow - 1999 - 105 min
Corpse Bride - 2005 - 77 min

Kalle och Chokladfabriken - 2005 - 115 min

Sweeney Todd - 2007 - 116 min
 

Totalt: 721 min = 12 h & 1 min


Svårt fall - doktorn grät, som man brukar säga.. :P

Puss! //Milly


Kommentarer
Postat av: Billy

Kan ha filmkväll vilken kväll i veckan som helst förutom på fredag! Röstar för att vi ska se "The Nightmmare Before Christmas" och "Edwars Scissorhands"



Sen så kommer jag nog vara ägare till "The Black Parade Is Dead" på onsdag..Men den kan vi ta lite längre fram :D Typ i helgen ellern nästa vecka ;P

2008-08-04 @ 11:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0