Delicatobollar och sparande

Nu är skolan slut för den här veckan.. Känns skönt, men ändå lite tråkigt. Det är ju kul att träffa klasskompisarna, men å andra sidan så är det skönt att sova ut och så där, så jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker. Men jag är så himla glad över att jag, äntligen, går i en klass som jag tycker om och trivs i. För det gjorde jag definitivt inte i den förra!Usch.. Vill inte ens tänka på det. :/

Mor och Janne är "bortresta", eller hur man nu ska säga, över helgen. Så nu är det jag som regerar här hemma! Moahahaha! Nej, skämta bara.. Men jag är i alla fall ensam hemma - för ögonblicket. Brorsan har fått för sig att han ska komma hit, så efter att vi handlat lite; hårfärg (mörkbrun), äpplen och kanske chips, eller vad brorsan nu snackade om, blir det kanske att vi kollar på film eller nåt. :)

Imorgon blir det Stockholm med en klasskompis. Det enda jag har tillåter mig att leta efter, av ekonomiska skäl, är koftor och liknande. Har jättedåligt om sånt. Sen kanske jag måste kolla efter en väska med; jag får knappt plats med mina skolgrejer i den jag har nu. Men det är allt..

Ska nog försöka spara pengar ett tag framöver tror jag.. Har inget direkt mål, utan det är mer så att jag vill känna att jag inte har "dåligt" om pengar, för en gångs skull. Har räknat ut att jag kommer lägga ungefär 100 kr i månaden på saker som jag köper i skolan (typ läsk och delicatobollar..(a) ), om det fortsätter i den takten jag håller just nu. Men det får jag väl ta, antar jag, något måste jag ju få unna mig trots sparande. ;)

Aja, nu började brorsan (som kom nyss) tjata om att vi ska gå och handla.. 

Puss! //Milly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0