Mitt liv som nybliven lakto-vegetarian..

Blev lakto-vegetarian för cirka 2-3 veckor sedan bara och tyvärr har det gjort mitt liv till något av ett helvete.. Mor gnäller hela tiden och kan inte förstå varför jag inte vill äta kött, fisk, ägg och så vidare.. :/ Hon konfronterar mig hela tiden också för att hon är orolig att jag inte får i mig tillräckligt med näring. Det var ju inte direkt så att hon brydde sig speciellt förut när jag åt kött!? -.-''

Kände på mig att det skulle bli jobbigt, men hur ska jag försvara mitt val? Är jättedålig på att komma på argument, när det kommer till saker som gäller mig själv, och det känns så himla hopplöst för ögonblicket.. Varje gång vi äter känns det som en krigszon och idag orkade jag inte med det, så jag matstrejkade till och med (har småätit lite nu dock).. :/

Saknar Åre-veckan.. Malin (Carros mamma) är så himla mycket mer accepterande när det kommer till mat, och jag fick en chans att vänja mig med den "nya maten" då. Varför kan inte mor vara så? Hon har alltid varit den "schyssta föräldern" tidigare, men nu kan hon inte ens acceptera det här.. -.-

Någon som har något förslag på argument? Har några själv redan, men tyvärr är mitt självförtroende i botten för tillfället, så jag "vågar inte" använda dem. :/

Puss.. //Milly

PS! Mattips är också varmt välkomna. DS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0