Åre-resan

Tänkte berätta lite om hur resan var nu.. ;)

Jag blev hämtad på torsdagen (17 juli) och vi åkte hem till Carro och hennes familj. Dagen därpå åkte vi till Sundsvall och sov på ett vandrarhem där. På lördagen åkte vi den sista biten till Åre..


Ristafallet.

Lördag, 19 juli: Åkte från Sundsvall till Åre och kollade på Ristafallet.


Tännerforsen (?) och en bild tagen i Norge.

Söndag, 20 juli: Utforskade Åre litegrann och kollade på två vattenfall. Tog dock bara kort på det ena, som hette typ Tännerforsen.. Tog även en kort tur över den norska gränsen, så nu har jag varit i Norge också.. Första gången för mig. ;)


Promenad med Carro.. ^^

Måndag, 21 juli: Badade på ett "badhus" i Åre på förmiddagen och på kvällen gick jag och Carro en promenad.

            
Åre Chokladfabrik, "Åre-björnen", Karolinermonumentet och älgarna på "älgfarmen".

Tisdag, 22 juli: Åkte till Åre Chokladfabrik, där åt vi oss mätta på smakprover, och köpte lite choklad också förstås.. :P Sen fikade vi vid "Åre-björnen" och efter det åkte vi vidare till en "älgfarm", där man fick klappa älgar och så, och kollade på Karolinermonumentet som finns där..

Onsdag, 23 juli: MCR-dagen! ;) Eftersom jag inte kunde vara med på träffen, i Kungsträdgården, så gjorde jag mitt bästa genom att lyssna på MCR, när tillfälle gavs.. Men bortsett från det så var den här dagen inte så himla "speciell". :/ Köpte ett par jeans på JC också.. Bild kanske kommer senare.


Peace & Love-bandet (innan jag klippte av det ;P) och en av bilderna från Åreskutan.

Torsdag, 24 juli: 28 dagar sedan första dagen på Peace & Love, så jag klippte bandet.. ;) Dagens stora händelser var när vi paddlade kanot och kajak och när vi tog oss upp på Åreskutans topp (1420 m ö h, om jag minns rätt). Blir nog ett inlägg om bara Åreskutan.. Blev så himla coola/snygga bilder där! ;) Det här var första dagen med bra väder..



Fredag, 25 juli: Eftersom det fina vädret höll i sig, från gårdagen, och Carros familj skulle vaska guld (jag och Carro ville inte vara med), så låg vi och stekte på stranden mellan cirka 12 och 16. Sen gjorde vi inget speciellt på kvällen.

Lördag, 26 juli: Åkte från Åre hem till Carro och hennes familj. Sov över där tills idag då jag blev hämtad av mor och Janne (hennes pojkvän). :)

Tror att det var allt.. ;)

Puss och sov gott! //Milly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0