V. 41

Tänkte passa att uppdatera er om de senaste dagarna. Blogglusten har inte infunnit sig tillräckligt starkt så att jag har orkat slå på datorn och skriva några rader. Hade inte ens igång datorn varken i går eller i fredags. Så jag ska försöka uppdatera er lite kort om veckan nu..

I måndags skickade jag en ansökan till LT´s ungdomsredaktion, som jag fick svar på i dag. Hon (Marie) tyckte att krönikan var bra och att jag verkade tycka om att skriva, så jag ska gå på mitt första redaktionsmöte imorgon. :) Elin (en kompis) är också med, så det blir nog kul. ^^

I onsdags åkte jag och Miche (en kompis) tidigare från skolan och åkte till Stockholm för att göra en intervju med riksdagsledamoten Mats Pertoft (mp), till ett reportage i medieproduktion-radio och, för min del, medieproduktion-tidning 1. Det var urkul och nu kan jag skryta med att ha ätit tårta i ett av riksdagshusen. :P Miljöpartiet firade att de har lyckats få till ett samarbete med socialdemokraterna så.. Men det var, i alla fall, en upplevelse att vara där. :)

torsdagen hade vi temadag i skolan. Själva temat var FN skulle man kunna säga, så vi hade två "lektioner" som hade med det att göra och sen fick vi pröva på några av de olika estetiska inriktningarna som finns på skolan; dans, bild & form, samt musik. På bilden fick vi vika papperstranor, på musik fick min grupp pröva på körsång och på dans fick gruppen pröva på streetdance. Funderade på att börja dansa tidigare, men nu känner jag mig jättedanssugen. Får se om det leder tll något... ^^

Sen hade vi bandrep på torsdagskvällen och det gick jättebra. Fredrik (vår coach) sa bland annat att jag börjar bli redo för att lära mig hur man gör solon. Så jag håller på att öva upp min fingerkordination just nu,skulle man kunna säga. ^^

I fredags fick vi veta hur det hade gått på datakunskaps provet som vi hade två veckor tidigare. Fick MVG, så jag är helnöjd. Men så är ju Word ett program man har använt en hel del tidigare. Det är ju inte säkert att det kommer gå lika bra på nästa avsnitt; PowerPoint-presentationer..

Efter skolan hade jag, Elin och Miche inget att göra. Så vi bestämde oss för att ha filmkväll hemma hos mig vid sju. Så vi kollade på Sweeney Todd (love that movie! ^^) och käkade cashewnötter och drack saft. Vi är sååå coola. ;)

I går fyllde Carro, samt min kära far, år. Jag skickade ett grattis-sms till henne. Grattis igen by the way! ;) Och vid två-tiden gick jag hem till far och gav honom hans present; egenbakade chokladbollar. Stod och slet med dem tidigare på dagen.. ;P Och de gick åt kan man säga.. Poff! Så var alla borta. ;)

På kvällen följde jag med pappa och brorsan, samt en kompis till pappa och hans son,  till en restaurang och hade det mysigt. Åt en jättegod vegetarisk (såklart) wok. ^^ Dock var det massor av paprika - not my favourite, men det slank ner ändå. ^^ Det mesta i alla fall.. Var supermätt när jag var tvungen att ge upp, till slut.

I dag har jag mest suttit och bråkat med blogg.se som inte har velat funka. Men nu gör det i alla fall det - som tur är.. Sen har det förstås varit bandrep också. Gick så där, men det kan ju ine alltid gå toppen så.. Några av oss hade lite problem med fokuset och då blir det ju lite svårt. :P ;) Men det går säkert desto bättre på torsdag för det.. ;)

Den kommande veckan har vi karaktärsvecka, så det lär bli en del media förhoppningsvis, ;) Imorgon ska vi ses på biblioteket vid 8:20 ungefär. :) Sen ska jag på redaktionsmöte klockan 17, för att därefter ta mig tilbaka till skolan för att ha utvecklingssamtal vid 18. Blir lite tajt, men jag ska försöka byta till en lite senare tid, om det går. Annars löser det sig, förhoppningsvis, ändå. ;) :P

Nu ska jag ta min skönhetssömn!

Puss! //Milly

PS! Kramar till alla som orkade läsa hela inlägget! ;) DS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0