Go vegetarianer!

Just nu står det faktum att köttkonsumtionen bidrar till att växthuseffekten ökar, i fokus. Jag har nu varit vegetarian i cirka 2 månader; mitt samvete känns renare än på länge och jag känner mig ännu säkrare i mig själv, för nu har jag ännu en gång visat att jag står för mina åsikter. Förra gången jag kände så här var för lite mer än ett år sedan då jag bytte klädstil.

Vid det här laget har jag blivit ännu starkare i min uppfattning att det är fel att äta kött. Inte så att jag tänker försöka tvinga på andra att bli vegetarianer - det är ett beslut man måste ta själv. Men nu kan jag föklara bättre varför jag inte äter kött, fisk och skaldjur i alla fall..

Jag är vegeterian..

1. För att jag inte vill att mina måltider ska behöva kosta ett djur livet.
2. Av miljöskäl.
3. För att jag är en djurälskare.
4. För att det skulle känns fel att kolla, till exempel en gris, i ögonen en dag och sen äta bacon på kvällen.

Nu ska jag gå och lägga mig och tänka på lyckliga djur som inte behöver hamna på en tallrik! :)

Sov gott! //Milly


Kommentarer
Postat av: VeggieJonas

Hej!

Vad bra att du kommit till så kloka insikter. :)



Du är välkommen att registrera din blogg på www.veggiemind.com/veggietoppen, vi kör en första testvecka nu och tycker att du passar in i konceptet.



Med vänliga hälsningar

/ Jonas

2008-09-08 @ 05:29:04
URL: http://www.veggiemind.com/veggietoppen
Postat av: Xi

Nu går det att få tag i Oxo-bionedbrytbara plastpåsar. Plastmaterialet som bryts ner utan att släppa metangaser och försvinner efter ca 3 år. Om 5-10 år kommer effekten att märkas i mätbara områden. Alla sk vardagspåsar går att få i Oxo-plast. Besök sidan för Vardagsplaster !

/Miljöpåsen (d2w)

2008-09-08 @ 22:29:16
URL: http://www.vardagsplaster.se
Postat av: Xi

bli delaktig http://www.thepetitionsite.com/1/make-plastic-degradable VARDAGSPLAST

2008-11-15 @ 18:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0